قیر پریمکت ، هر آنچه لازم است بدانید
قیر پریمکت ، یک محصول قیر باکیفیت است که در صنعت ساخت و ساز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این قیر از پالایش نفت خام تولید می شود و به طور گسترده برای ساخت جاده ها، بزرگراه ها، پیاده روها و باند فرودگاه ها استفاده می شود.
یکی از مزایای کلیدی قیر پریمکت دوام و استحکام استثنایی آن است. مقاومت بالایی در برابر آب، آب و هوا و سایر عوامل محیطی دارد که آن را به گزینه ای ایده آل برای پروژه های ساختمانی در آب و هوای سخت تبدیل می کند. قدرت آن همچنین به کاهش نیاز به تعمیرات و نگهداری مکرر کمک می کند که می تواند هزینه های قابل توجهی را برای توسعه دهندگان و پیمانکاران کاهش دهد.
یکی دیگر از مزایای Qir-e-Primact تطبیق پذیری آن است. می توان از آن برای طیف گسترده ای از کاربردهای ساختمانی از جمله بتن آسفالت، آسفالت مخلوط گرم و امولسیون استفاده کرد.
همچنین می توان از آن در تولید سقف و مواد عایق رطوبتی و همچنین در ساخت چسب و درزگیر استفاده کرد.
Primect bitumen علاوه بر قدرت و تطبیق پذیری، گزینه ای دوستدار محیط زیست نیز می باشد. این محصول کم انتشار است، به این معنی که در مقایسه با سایر محصولات قیر، گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا کمتری تولید می کند. این امر آن را به انتخابی محبوب برای توسعه دهندگان و پیمانکارانی تبدیل می کند که متعهد به کاهش ردپای محیطی خود هستند.
به طور کلی، Primect bitumen یک گزینه بسیار توصیه شده برای هر کسی است که به دنبال یک محصول قیر بادوام، همه کاره و سازگار با محیط زیست است.
استحکام و مقاومت آن در برابر عوامل محیطی آن را به یک انتخاب عالی برای پروژه های ساختمانی تبدیل می کند، در حالی که ویژگی های کم انتشار آن را به انتخابی مسئولانه برای کسانی که نگران محیط زیست هستند تبدیل می کند.
از آنجایی که تقاضا برای مصالح ساختمانی پایدار و کارآمد همچنان در حال رشد است، Primect bitumen احتمالاً در سال های آینده به یک انتخاب محبوب تر تبدیل خواهد شد.
تفاوت قیر پریمکت و قیر تک کت
قیر پریمکت ، در عرصهی ساختمانسازی و راهسازی، کاربرد قیر به عنوان یکی از مهمترین مواد است. این ماده دارای خواصی است که باعث میشود در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گیرد. در این میان، دو نوع قیر پریمکت و قیر تک کت وجود دارند که در این مطلب به تفاوت آنها میپردازیم.
قیر پریمکت
قیر پریمکت یکی از نوعی قیر است که در ساختمانسازی، تختهسازی و راهسازی استفاده میشود. این نوع قیر دارای خواصی است که باعث میشود در بیشتر کاربردهای زیربنایی مورد استفاده قرار گیرد. خواص این نوع قیر عبارتند از:
– ایجاد اتصالی قوی بین سطح و مواد دیگر
– مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت
– مقاومت در برابر حرارت و سرما
– ایجاد سطحی صاف و بدون خط و خش
قیر تک کت
قیر تک کت نوع دیگری از قیر است که در بیشتر کاربردهای پوششی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع قیر دارای خواصی است که باعث میشود در رنگرزی و پوشش دادن به سطوح مختلف استفاده شود. خواص این نوع قیر عبارتند از:
– ایجاد پوششی صاف و بدون خط و خش
– مقاومت در برابر بازتاب نور
– مقاومت در برابر آب و رطوبت
– قابلیت آمیختن با رنگهای مختلف
تفاوت قیر پریمکت و قیر تک کت
قیر پریمکت ، با توجه به خواصی که در بالا برای هر دو نوع قیر ذکر شده است، میتوان تفاوتهایی بین آنها را مشاهده کرد. به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین قیر پریمکت و قیر تک کت در کاربردهای آنها است. در حالی که قیر پریمکت در کاربردهای زیربنایی مورد استفاده قرار میگیرد، قیر تک کت در کاربردهای پوششی مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین، تفاوتهای دیگری نیز بین این دو نوع قیر وجود دارد. به عنوان مثال، قیر پریمکت دارای مقاومت بالاتری در برابر حرارت و سرما است، در حالی که قیر تک کت دارای مقاومت بیشتری در برابر بازتاب نور است.
در نهایت، توصیه میشود قبل از خریداری هر یک از این دو نوع قیر، نیازمندیهای خود را به دقت بررسی کرده و سپس تصمیم گیری کنید.
میزان قیر پریمکت در هر مترمربع
آسفالت یکی از اجزای مهم جاده ها و روسازی ها است که سطحی بادوام و پایدار برای وسایل نقلیه و عابران پیاده فراهم می کند. به منظور اطمینان از کیفیت و طول عمر آسفالت، نظارت بر میزان پوشش پرایم استفاده شده در هر متر مربع بسیار مهم است.
روکش پرایم که به آن تاک کوت یا باند کوت نیز میگویند، لایهای از مواد قیری است که قبل از ریختن آسفالت روی سطح روسازی اعمال میشود. هدف آن چسباندن لایه های آسفالت به یکدیگر و بهبود چسبندگی بین روسازی و مسیر پایه است.
مقدار روکش پرایم استفاده شده در هر متر مربع عامل مهمی در کیفیت و عملکرد روسازی آسفالت است. اگر از روکش پرایم خیلی کم استفاده شود، لایههای آسفالت ممکن است جدا شوند یا لایه لایه شوند و منجر به ترکها و چالهها شوند.
اگر از پوشش پرایم بیش از حد استفاده شود، ممکن است از سطح آسفالت خونریزی کند و باعث ایجاد سطحی لغزنده و کاهش مقاومت در برابر لغزش شود.
برای اطمینان از میزان صحیح استفاده از پوشش پرایم، اندازه گیری مقدار در هر متر مربع روسازی مهم است. این کار را می توان با استفاده از روش های مختلفی از جمله بازرسی بصری، نمونه برداری و آزمایش یا استفاده از تجهیزات تخصصی مانند پرایم کوت متر انجام داد.
پرایم کوت متر یک دستگاه دستی است که اندازه گیری سریع و دقیق مقدار روکش پرایم در هر متر مربع روسازی را فراهم می کند. با انتشار یک پرتو نور بر روی سطح آسفالت کار می کند که به عقب منعکس شده و توسط دستگاه تجزیه و تحلیل می شود. سپس دستگاه مقدار لایه اولیه را بر اساس شدت نور منعکس شده محاسبه می کند.
با اندازهگیری میزان پوشش اولیه در هر متر مربع روسازی، راهسازان و تیم تعمیر و نگهداری میتوانند اطمینان حاصل کنند که آسفالت به درستی ریخته شده و در طول زمان عملکرد خوبی خواهد داشت. این امر می تواند با کاهش نیاز به تعمیرات و نگهداری در دراز مدت در زمان و هزینه صرفه جویی کند.
در نتیجه، میزان پوشش پرایم استفاده شده در هر متر مربع روسازی آسفالت عاملی حیاتی در کیفیت و عملکرد جاده است. نظارت و اندازه گیری میزان پوشش پرایم با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند پرایم کت متر می تواند به اطمینان از اینکه روسازی به درستی چیده شده و برای سال های آینده دوام می آورد کمک کند.
روش قیرپاشی قبل از آسفالت با پریمکت
قیر پریمکت ، روسازی آسفالت یک روش متداول در صنعت ساخت و ساز برای ایجاد جاده ها، روسازی ها و راهروهای بادوام و بادوام است. با این حال، برای اطمینان از اینکه آسفالت به طور محکم به سطح میچسبد، لازم است قبل از سنگفرش، لایهای از پرایمر اعمال شود.
به این فرآیند پرایمینگ و ماده ای که برای آن استفاده می شود پرایمر یا مواد پرایمر می گویند. یکی از پرطرفدارترین مواد پرایمینگ، پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر است که به نامهای «خاک کت» یا «تک کوت» نیز شناخته میشود. در این مقاله به روش پرایمر با پرایمر پایه امولسیونی قیر قبل از روکش آسفالت می پردازیم.
فرآیند
فرآیند پرایمینگ با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر نسبتاً ساده و ساده است. در اینجا مراحل مربوطه آمده است:
مرحله 1: آماده سازی سطح
اولین مرحله آماده سازی سطح برای بتونه کاری است. این شامل تمیز کردن سطح از خاک، گرد و غبار، زباله و هر گونه ماده شلی است که ممکن است بر چسبندگی پرایمر تأثیر بگذارد. مهم است که سطح خشک و عاری از هرگونه رطوبت باشد.
مرحله 2: مخلوط کردن پرایمر
مرحله بعدی مخلوط کردن پرایمر بر پایه امولسیون قیر با آب است. نسبت آب به پرایمر بسته به نوع پرایمر و سطحی که قرار است پرایمر شود ممکن است متفاوت باشد. معمولاً از نسبت 1:1 استفاده می شود، یعنی یک قسمت پرایمر و یک قسمت آب. با این حال، برخی از آغازگرها ممکن است به نسبت بالاتر یا کمتری نیاز داشته باشند.
مرحله 3: استفاده از پرایمر
پس از مخلوط شدن پرایمر، زمان اعمال آن بر روی سطح است. پرایمر با استفاده از سمپاش مکانیکی یا سمپاش دستی اعمال می شود. سمپاش باید طوری تنظیم شود که اسپری یکنواخت و یکنواخت پرایمر را فراهم کند. پرایمر باید در یک لایه نازک و یکنواخت اعمال شود و تمام سطح را بپوشاند. ضخامت لایه پرایمر باید بین 0.6 تا 1.0 لیتر در متر مربع باشد.
مرحله 4: زمان خشک شدن
پس از اعمال پرایمر، قبل از شروع روکش آسفالت باید کاملاً خشک شود. زمان خشک شدن ممکن است بسته به شرایط آب و هوایی، رطوبت و دما متفاوت باشد. به طور کلی، زمان خشک کردن 4-6 ساعت توصیه می شود.
مرحله 5: روکش آسفالت
پس از خشک شدن پرایمر، روسازی آسفالت می تواند آغاز شود. مخلوط آسفالت با استفاده از دستگاه سنگفرش روی سطح آماده شده پخش می شود. سپس آسفالت با استفاده از غلتک متراکم می شود تا سطح صاف و یکدستی داشته باشد.
مزایای پرایمینگ با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر
پرایمر با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر دارای چندین مزیت است، از جمله:
1. چسبندگی بهبود یافته: پرایمر به بهبود چسبندگی بین سطح و آسفالت کمک می کند و سطحی طولانی مدت و بادوام را تضمین می کند.
2. مقاومت در برابر آب: پرایمر همچنین به مقاوم شدن سطح در برابر آب کمک می کند و از نفوذ آب به لایه های پایه و ایجاد آسیب جلوگیری می کند.
3. مقرون به صرفه: پرایمینگ با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر یک راه حل مقرون به صرفه در مقایسه با سایر روش های پرایمینگ است.
پس از خشک شدن پرایمر، روسازی آسفالت می تواند آغاز شود. مخلوط آسفالت با استفاده از دستگاه سنگفرش روی سطح آماده شده پخش می شود. سپس آسفالت با استفاده از غلتک متراکم می شود تا سطح صاف و یکدستی داشته باشد.
مزایای پرایمینگ با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر
پرایمر با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر دارای چندین مزیت است، از جمله:
1. چسبندگی بهبود یافته: پرایمر به بهبود چسبندگی بین سطح و آسفالت کمک می کند و سطحی طولانی مدت و بادوام را تضمین می کند.
2. مقاومت در برابر آب: پرایمر همچنین به مقاوم شدن سطح در برابر آب کمک می کند و از نفوذ آب به لایه های پایه و ایجاد آسیب جلوگیری می کند.
3. مقرون به صرفه: پرایمینگ با پرایمر مبتنی بر امولسیون قیر یک راه حل مقرون به صرفه در مقایسه با سایر روش های پرایمینگ است.
قیمت قیر پریمکت در شرکت شهر آسفالت تهران
شرکت شهر آسفالت تهران از تامین کنندگان و عرضه کنندگان برتر قیر در تهران است که محصولات با کیفیت و قیمت مناسبی را در اختیار مشتریانش قرار میدهد. یکی از محصولات مورد توجه این شرکت، قیر پریمکت است که در این مقاله به قیمت آن میپردازیم.
قیر پریمکت، نوعی قیر جدید و متفاوت است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید میشود. این نوع قیر در ارتباط با پروژههایی که به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب، ترمیم و احیای سطح جاده نیاز دارند، مورد استفاده قرار میگیرد. قیر پریمکت مقاومت بالایی در برابر آب، رطوبت و شرایط آب و هوایی نامساعد دارد.
در شرکت شهر آسفالت تهران، قیمت قیر پریمکت بسته به حجم سفارش و شرایط بازار، متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق این نوع قیر ، بهتر است با دفتر فروش شرکت تماس بگیرید و از تخفیفهایی که در زمان خرید قیر پریمکت در این شرکت ارائه میشود، بهرهمند شوید.
به طور کلی ، قیر پریمکت یکی از بهترین گزینهها برای ترمیم و احیای سطح جاده در شرایط آب و هوایی نامساعد میباشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد قیر پریمکت و قیمت آن، میتوانید با شرکت شهر آسفالت تهران تماس بگیرید و یا به سایت این شرکت مراجعه کنید.